Når du ringer til hovednummeret 76 81 00 00 i Vejle Kommune, vil du møde vores telefonrobot som den første stemme. Fortæl den kort, hvad du har brug for og den vil stille dig videre.

Sådan lyder introen på Vejle Kommunes telefonrobot

Hvad kan telefonrobotten hjælpe med?

Telefonrobotten vil kunne viderestille dig til det relevante område, som kan hjælpe dig med din henvendelse.

Hvis robotten ikke kan hjælpe dig, bliver du stillet videre til personlig betjening i omstillingen. 

Ikke fejlfri

Selvom robotten er testet af både medarbejdere, rådsmedlemmer og frivillige borgere, så er telefonrobotten faktisk så menneskelig, at den også laver fejl. Nogle gange hører den måske forkert, andre gange kender den ikke svaret. Vi holder derfor løbende øje med den for at optimere den og gøre den klogere, så den forhåbentligt kan svare næste gang, at en anden ringer med samme spørgsmål.  

Hvorfor en telefonrobot?

Vi lancerer telefonrobotten af flere årsager:

  • Mindre ventetid: Vores omstilling får rigtig mange telefonopkald i løbet af en dag. Mange af de mere simple henvendelser de får, vil telefonrobotten kunne viderestille direkte til det relevante fagområde. Modsat vores gode medarbejdere - kan telefonrobotten tage et hav af opkald på samme tid. Derved vil vi kunne nedsætte ventetiden ved telefonerne, for dem der har brug for den personlige betjening i omstillingen. 
  • Bedre tid til mere komplekse henvendelser: En ting robotten er god til, er de mange simple henvendelser, vi får, og derved får vi bedre tid til at hjælpe dig med de mere komplekse henvendelser, der kræver personlig betjening i omstillingen. 

Stadig muligt at tale med en medarbejder

Indenfor vores åbningstid vil der efter lanceringen af telefonrobotten være lige så mange medarbejdere klar til at hjælpe dig.

Ønsker du ikke at tale med robotten, kan du sige flere ting for at blive viderestillet til personlig betjening.

Du kan sige:

  • Jeg vil tale med et menneske
  • Jeg vil have personlig betjening
  • Jeg vil ikke tale med dig
  • Jeg vil ikke tale med en robot

Hvis du ikke siger noget i en periode, vil robotten også viderestille dig. 

Tak for din kommentar vedr. telefonrobotten

Drejer din kommentar sig om en fejl i robotten, vil vi hurtigst muligt forsøge at forbedre den.

Venlig hilsen
Borgerservice

Ris og ros til telefonrobotten

Beskriv din oplevelse med telefonrobotten: Hvad virkede? Hvad virkede ikke? Forslag til forbedringer
Du mangler at beskrive din oplevelse
Angives kun, hvis vi må kontakte dig vedr. din henvendelse
Angives kun, hvis vi må kontakte dig vedr. din henvendelse

The form contains errors

  • {{validation.errorMessage}}

Spørgsmål og svar vedr. telefonrobotten:

  • Kan jeg få hjælp med specifikke sager?

    Telefonrobotten kan desværre ikke hjælpe dig med dine personlige sager. Dette skyldes blandt andet, at vi ikke ønsker at bede dig om personlige oplysninger for at kunne finde din sag. Her står der medarbejdere klar til at hjælpe dig videre, når du ringer indenfor åbningstid.

  • Kan jeg få en opfølgning på min henvendelse?

    Som det er lige nu, kan vi ikke følge op på de opkald, som ikke har kunne blive besvaret uden for åbningstid. Derfor beder vi dig om at ringe ind igen. Vi arbejder på, at vi på sigt kan tilbyde opfølgning.

  • Hvorfor kan den ikke svare på mine spørgsmål?

    Robotten kan for nuværende kun viderestille dig til fagområder i kommunen som f.eks. Borgerservice, Teknik og Miljø, Pladsanvisningen eller Tandplejen, når du ringer indenfor åbningstid. 

  • Hvorfor forstår den kun dansk?

    Telefonrobotten er opsat på dansk og fungerer derfor ikke på andre sprog endnu. Hvis du ringer ind og ikke snakker dansk, vil du blive viderestillet til personlig betjening i omstillingen, som du plejer.

  • Hvorfor kan den ikke viderestille mig til specifikke medarbejdere?

    For at undgå at du bliver viderestillet til en telefon, som eventuelt ikke bliver taget i tilfælde af, at medarbejderen er optaget, har vi valgt, at det kun er områdenumre, at telefonrobotten kan viderestille til. Du kan dog altid blive viderestillet til omstillingens medarbejdere, hvis du ønsker dette. Ønsker du ikke at tale med robotten, kan du sige flere ting for at blive viderestillet til personlig betjening.
    Du kan sige:

    • Jeg vil tale med et menneske
    • Jeg vil have personlig betjening
    • Jeg vil ikke tale med dig
    • Jeg vil ikke tale med en robot
  • Bliver min samtale optaget?

    Vi lydoptager ikke samtalen, men telefonrobotten omsætter, det du siger til tekst; den lytter og skriver hvad den tror, du har sagt. Efter 30 dage anonymiseres samtalen. Vi hverken optager eller gemmer din stemme.

  • Hvor længe gemmer I mine data?

    Vi gemmer en tekstbaseret udgave af din samtale med telefonrobotten i 30 dage. Læs mere om Vejle Kommunes privatlivspolitik.

  • Hvorfor kan jeg ikke bestille tid eller få SMS med hemmeligt nummer?

    Hvis du ringer med hemmeligt nummer, har vi ikke adgang til dit nummer. Derfor kan vi hverken sende SMS eller bestille tider for dig. Ring igen og sørg for ikke at have hemmeligt nummer.

  • Hvorfor modtager jeg ikke nogen SMS fra jer?

    Der kan gå lidt tid fra dit opkald, før du modtager en SMS. Hvis du ikke modtager den efter noget tid, kan du indmelde det til os via formularen på hjemmesiden. Herefter kigger vi på, hvorfor fejlen sker. Bemærk at ringer du med hemmeligt nummer, kan du hverken modtage SMS eller bestille tid, da vi derved ikke kender dit telefonnummer.

  • Hvorfor kan jeg ikke bruge tasteknapperne (IVR)?

    Da telefonrobotten er en stemmebaseret robot, skal du sige dine valg højt og ikke bruge dine knapper på telefonen.

  • Forsøger I at fjerne den menneskelige betjening?

    Nej tværtimod. Vi søger at give en bedre service ved, at du som borger kan komme hurtigt videre til det relevante område.  Desuden forsøger vi at nedsætte ventetiden i omstillingen, idet robotten fint kan betjene flere henvendelse, særligt de mere simple af slagsen, hvorved vores medarbejdere får bedre tid til de borgere, som har brug for hjælp af vores medarbejdere i omstillingen.

  • Hvorfor lancerer I et produkt med fejl?

    Vi har gennemført omfattende tests af telefonrobotten med både interne medarbejdere og borgere, men vi har behov for at teste den på virkelige opkald til kommunen. Vi vil derfor have et stort fokus i tiden efter lanceringen på at optimere telefonrobotten baseret på de indgående opkald fra borgerne.

Sidst opdateret: